Ps- Group Spaces :A Novel Approach in Topology
DOI:
https://doi.org/10.32792/jeps.v15i3.644الملخص
يُقدِّم هذا البحث إطارًا نظريًا جديدًا يُعرف بـ Ps-Group Spaces، حيث يجمع بين الطوبولوجيا والجبر في سياق معمّم. يرتكز البحث على تطوير مفهوم Ps-Open Sets، والذي يُعد امتدادًا للمجموعات شبه المفتوحة، ويُستخدم لدراسة خصائص الطوبولوجيا مثل Ps-Compactness وPs-Hausdorff Spaces. من خلال صياغة صارمة، يتم تعريف Ps-Group Spaces كوسيلة توحيد بين الهياكل الجبرية والتوبولوجية، مما يفتح آفاقًا جديدة لدراسة الفضاءات غير التقليدية.
ركز البحث على إثبات التوافق بين فضاءات Ps-Group Spaces وخصائص التكامل والفصل، مع إبراز مزايا هذه الفضاءات مقارنة بالمجموعات التوبولوجية التقليدية. تظهر النتائج قدرة هذه الفضاءات على حل مشكلات معقدة في الأنظمة الديناميكية، خصوصًا في الأنظمة ذات الحدود غير المنتظمة أو الفصل الضعيف.
تضمنت التطبيقات العملية تحليل الأنظمة الفيزيائية مثل تدفق السوائل، تحسين خوارزميات التصنيف وخفض الأبعاد في الذكاء الاصطناعي، ودراسة استقرار الأسواق المفتوحة مثل العملات الرقمية. يختتم البحث باقتراح اتجاهات بحثية مستقبلية، تشمل استكشاف تطبيقات الفضاءات في الهندسة الجبرية والأنظمة الفيزيائية المعقدة.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2025 Journal of Education for Pure Science

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The Authors understand that, the copyright of the articles shall be assigned to Journal of education for Pure Science (JEPS), University of Thi-Qar as publisher of the journal.
Copyright encompasses exclusive rights to reproduce and deliver the article in all form and media, including reprints, photographs, microfilms and any other similar reproductions, as well as translations. The reproduction of any part of this journal, its storage in databases and its transmission by any form or media, such as electronic, electrostatic and mechanical copies, photocopies, recordings, magnetic media, etc. , will be allowed only with a written permission from Journal of education for Pure Science (JEPS), University of Thi-Qar.
Journal of education for Pure Science (JEPS), University of Thi-Qar, the Editors and the Advisory International Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the Journal of education for Pure Science (JEPS), University of Thi-Qar are sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.